Tjänster

Tjänster

Försäkringar är ofta komplicerade produkter. Att hitta rätt i försäkringsdjungeln fordrar särskild kompetens. Hur ska man jämföra och utvärdera skillnaden mellan olika försäkringsbolag och deras produkter? Ett bra sätt är att anlita en försäkringsförmedlare. 

Vår uppgift som försäkringsförmedlare är att utifrån kundens behov jämföra olika försäkringsbolags produkter för att hitta en adekvat försäkringslösning åt kunden. Detta innebär naturligtvis ett stort ansvar för oss som förmedlare och därför föreskriver lagar och regler att en försäkringsmedlare ska ha specifika kunskaper, erfarenhet och en särskild professionsansvarsförsäkring. 

Försäkringsförmedling steg för steg

  • Risk- och behovsanalys
  • Genomgång av befintligt försäkringsskydd och förslag på försäkringslösning
  • Upphandling/offertintagning eller korrigering av befintligt försäkringsskydd
  • Analys av offerter
  • Presentation för kund
  • Teckning av försäkring
     

Rådgivning och förvaltning

Våra kunder får i olika sammanhang information och rådgivning från oss angående sina försäkringar. Det kan t.ex. handla om vad en försäkring gäller för eller inte gäller för, hur ett försäkringsvillkor skall tolkas eller vilken självrisk man har.

Inför och under ett försäkringsår ser vi till att kundens försäkringsskydd ligger i fas med de förändringar som har skett och som sker i kundens verksamhet. Detta förutsätter att kunden löpande informerar oss om förändringar som kan tänkas vara av vikt när det gäller försäkringsskyddet, t.ex. ny verksamhetsinriktning, förändring i vilka geografiska marknader man agerar på (särskilt om det gäller utlandet), investeringar, omsättningsförändringar, nybyggnation eller utbyggnad, flytt, nya/fler försäkringsställen m.m.

När ni har råkat ut för en skada

Om ni råkar ut för en skada skall ni själva ta kontakt med försäkringsbolaget och anmäla skadan. 

Är ni osäkra på hur en skadeanmälan går till eller om skadeärendet känns särskilt komplicerat så rekommenderar vi att ni tar kontakt med oss innan ni kontaktar försäkringsbolaget. 

Vi hjälper er så att ni får kontakt med rätt person eller rätt avdelning på aktuellt försäkringsbolag. Om ni är missnöjda med ett försäkringsbolags hantering av ett skadeärende vill vi gärna att ni informerar oss om detta.
 

Denna hemsida använder cookies för statistik och inställningar. Genom att använda hemsidan samtycker du till detta. Läs mer om vår integritetspolicy.